Wolna Palestyna

03/02/2011

Izrael ruszy na Europę z kampanią propagandową

Filed under: Wiadomości — Wolna Palestyna @ 02:44

Lieberman robi bezprecedensowy krok ze względu na katastrofalną pozycję Izraela w oczach opinii publicznej

Itamar Eichner – 31.01.11

Podczas gdy wizerunek Izraela w świecie wciąż się pogarsza, minister spraw zagranicznych Avigdor Lieberman zdecydował o bezprecedensowym posunięciu wynajmując sieć europejskich firm, by poprowadziły kampanię public relations państwa na kontynencie.

Kampania będzie próbowała zaznajomić Europejczyków z charakterem Izraela poza konfliktem ze światem arabskim. Włączy więcej nowoczesnych aspektów państwa – jego kulturę, ekonomię, historię, turystykę, zaawansowaną technologię, jedzenie, muzykę i inne.

Ministerstwo spraw zagranicznych zdecydowało o rozpoczęciu kampanii w najbardziej wpływowych krajach Europy – Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Danii, Szwecji, Norwegii i Czechach. Przewiduje się, że będzie kosztować 12 milionów szekli (3.26 milionów dolarów) rocznie.

To pierwszy raz, kiedy Izrael użyje agencji reklamowych w Europie na tak wielką skalę. Podczas operacji „ochronna tarcza” Izrael wynajął amerykańską firmę Howard Rubenstein, a w 2004 r. podczas debaty na temat muru separacyjnego w Hadze zaakceptował bezpłatne usługi francuskiej firmy Publicis services.

Posunięcie nie następuje ani o chwilę za wcześnie, gdyż relacje z zagranicznych ambasad były ostatnio szczególnie niepokojące dla izraelskich przywódców. W Wielkiej Brytanii i krajach skandynawskich wzmaga się bojkot izraelskich produktów, a cieszące się powodzeniem sieci w Wielkiej Brytanii odmawiają sprzedaży produktów z żydowskich kolonii a często również wszystkich izraelskich produktów.

Wszystkim izraelskim ambasadom w Europie nakazano sprawdzić 3 miejscowe firmy PR i zebrać oferty, w celu zatrudnienia europejskich doradców ds. kształtowania wizerunku do instruowania dyplomatów.

Ambasady przeprowadzą również badania opinii publicznej obecnie i za rok w celu oceny sukcesu kampanii. Celem jest zainwestowanie 2.5 miliona euro w każdym kraju na rok.

Lieberman powiedział Yedioth Ahronoth w niedzielę, że “celem jest dostarczenie naszym przedstawicielom w krajach Europy środkowej dodatkowych narzędzi do walki o opinię publiczną”.

“Z odpowiednią i profesjonalną pracą w terenie możemy znacząco poprawić pozycję oraz poparcie dla Izraela”, powiedział. Wysłannicy byli również zadowoleni stwierdzając, że Lieberman mówił od jakiegoś czasu o reformie w zakresie PR, lecz nie wsparł jej wystarczającymi funduszami aż do teraz.

“Sytuacja Izraela jeśli chodzi o opinię publiczną w Europie jest katastrofą”, powiedział izraelski dyplomata w Europie. „Palestyńczycy kontrolują informacje i przygotowują wszystkich na jednostronną deklarację Państwa Palestyńskiego. Opinia publiczna popiera ich pomimo tego, że nie chcą zasiąść do negocjacji. Nie mamy innego wyboru poza prowadzeniem walki o nasz wizerunek”.

http://www.ynet.co.il/english/articles/0,7340,L-4021603,00.html

Reklamy

1 komentarz


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Blog na WordPress.com.

%d blogerów lubi to: