Wolna Palestyna

10/11/2010

Żydowscy ekstremiści chcieli zabić chilijskiego turystę, myśleli, że jest Palestyńczykiem

Filed under: Wiadomości — Wolna Palestyna @ 15:35

Izraelski dziennik Yediot Ahronoth opublikował dziś artykuł o próbie zabójstwa chilijskiego turysty w Jerozolimie przez 8-osobową grupę żydowskich ekstremistów, którzy wzięli go za Palestyńczyka.

Jose Dominus Nolido (43) przybył do Izraela na przyjęcie weselne żydowskiego przyjaciela swojego syna i chciał odwiedzić święte miejsca. Kiedy wrócił do hotelu, powiedział, że był zaatakowany przez grupę chłopaków.

„Zdecydowałem wrócić do hotelu i szedłem przez Independence Park”, powiedział Nolido. „Nagle zaatakował mnie chłopak. Myślałem, że jest żołnierzem, gdyż miał na sobie izraelskie spodnie wojskowe. Próbowałem uciekać, ale wpadłem na siedmiu następnych. Upadłem na ziemię i nie mogłem ukryć się przed ciosami. Wtedy straciłem przytomność. Byłem pewien, że chcieli mnie zabić, gdyż wyglądam jak Arab.”

Nolido przewieziono do jerozolimskiego szpitala, z zalaną krwią twarzą i oczami. Lekarze obawiali się, że może stracić wzrok w prawym oku.

„Powiedzieli, że wyglądam jak Arab”, powiedział. „Nie myślałem, że mógłbym zapłacić za to życiem.”

Izraelska policja powiedziała, że atak miał „charakter nacjonalistyczny” i że żydowscy agresorzy wzięli go za Araba albo Palestyńczyka. Pięciu podejrzanych to osadnicy z ultra-ortodoksyjnej dzielnicy Jerozolimy.

„Nie myślę, bym jeszcze raz przyjechał do Izraela”, powiedział Nolido. Wyjaśnił, że miał dobrą wiedzę o konflikcie izraelsko-palestyńskim, ale nigdy nie myślał, że zostanie zaatakowany z powodu wyglądu.

Tłumaczenie: Ola Gordon

Źródło: Palestine News Network, 08.11.2010

Za: stopsyjonizmowi.wordpress.com

TrackBack URI

Blog na WordPress.com.

