Wolna Palestyna

26/06/2010

Francja zakazuje nadawania telewizji Al-Aqsa z Gazy

Filed under: Wiadomości — Wolna Palestyna @ 01:33

Francuska rada nadzorcza telewizji i sygnałów satelitarnych CSA nakazała operatorowi satelity Eutelsat wstrzymanie retransmisji sygnału palestyńskiej stacji Al-Aqsa Television, motywując to “łamaniem francuskiego prawa zakazującego promocji nienawiści rasowej i przemocy religijnej”.

Firma Eutelsat SA oznajmiła, że zastosuje się do żądania CSA (Conseil Supérieur de l’Audiovisuel), chociaż zaznaczyła, że musi dokonać kilku osobnych kroków techniczno-prawnych, gdyż sygnał transmitowany jest na podstawie umowy z firmą satelitarną Noorsat, a nie bezpośrednio z ocenzurowaną telewizją palestyńską.

Zgodnie ze wskazaniami lobby żydowskiego, Stany Zjednoczone umieściły stację telewizyjną Al-Aqsa TV na liście organizacji wspierających finansowo terroryzm. Sama definicja terroryzmu pochodzi również od lobby syjonistycznego i nie obejmuje np. tortur regularnie i masowo dokonywanych przez izraelskie wojska i służby specjalne jak i same wojska amerykańskie, które wielokrotnie dokonywały w Iraku zabójstw z zimną krwią na bezbronnych i niewinnych obywatelach irackich.

Programy telewizji Al-Aqsa TV zostały napiętnowane również przez Komisję Europejską, która wezwała Francję do powzięcia odpowiednich kroków, uznając programy za “obraźliwe”.

Stacja telewizyjna Al-Aqsa TV znana jest z postawy antyizraelskiej i bez cenzury obowiązującej w krajach zachodnich pokazuje naruszenia prawa międzynarodowego Izraela, brutalne traktowanie Palestyńczyków przez władze, policję i wojsko Izraela, agresywną i nie pragnącą międzynarodowego pokoju politykę Izraela, wspieranie Izraela przez amerykańskich neokonserwatystów oraz wpływ Żydów na bieżące wydarzenia światowe.

Izrael wielokrotnie bombardował siedzibę stacji telewizyjnej w Gazie i “zniszczył wszystkie studia lecz nie był w stanie uniemożliwić dalszego nadawania” – stwierdza agencja AFP. Twierdzi się, że stacja jest kontrolowana przez organizację Hamas, uznaną przez prosyjonistyczne lobby na świecie za organizację terrorystyczną. Hamas wygrał wybory w demokratycznych wyborach powszechnych, czego jednak nie biorą pod uwagę wyznawcy demokracji.

W 2008 roku niemieckie ministerstwo spraw wewnętrznych zakazało emisji satelitarnych programów libańskiej stacji telewizyjnej Al-Manar, wspieranej przez szyicką organizację Hezbollah, uważaną za organizację terrorystyczną. Niemieckie ministerstwo powołuje się na Artykuł 9 niemieckiej konstytucji, który mówi o tym, że w Niemczech zakazana jest działalność organizacji mających za cel “naruszenie międzynarodowego zrozumienia i współpracy”.

Za: bibula.com/?p=23398

Reklamy
TrackBack URI

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

%d blogerów lubi to: